A Margitszigeti Színház nagymúltú deszkái több száz és ezer történelmi pillanat színhelyéül szolgáltak már az évtizedek során, mégis, minden egyes új szezon tartogat valamilyen meglepetést a közönség számára. Ezúttal, augusztus 12-én és 14-én, pénteken és vasárnap egy egyszerre végtelenül letisztult, mégis hihetetlenül részletgazdag, hatalmas, animált led fal ölelésében láthatjuk majd Giuseppe Verdi korai, méltatlanul elfeledett remekművét, a legendás hun hadvezér történetét bemutató Attilát megelevenedni. Az opera műfajának alappilléreit megkérdőjelező, és újragondoló világszínvonalú produkció alkotóival: a díszlet részleteit megálmodó és kivitelező Madarász János Madárral, valamint az előadás kreatív tanácsadójával, Dobó Katával beszélgettünk.

“A teljes egészében led díszlet alkalmazása közös ötletünk volt a Margitszigeti Színház igazgatójával, Bán Teodórával. Led falat sokszor használtunk már korábban, főleg koncerteken, hangulat közvetítésére, de az, hogy teljesen ez adja a díszletet, mindeddig műfajdigen volt, és sem idehaza, sem pedig külföldön nem igazán volt példa hasonlóra! Itt viszont, mivel olyan a nézőtér elhelyezése, hogy a színpad padlójára is tökéletesen rá lehet látni, a hatalmas led falakon és dobogókon túl ezt a felületet is kihasználtuk az animáció elkészítésénél, így aztán tulajdonképpen a talajtól egészen az égig virtuális háttér öleli majd körbe a színpadot, nagyon korszerű, már-már filmbeillő látvánnyal egészítve ki a gyönyörű dallamokat” – magyarázta Madár.

A grandiózus, mintegy tizenhétszer tizennyolc méteres led díszleten 3D animációval elevenednek majd meg a helyszínt, és a kor hangulatát megidéző képsorok.

“Ez egy nagy csapatmunka mellyel nem csak egy üres mutatvány színpadra állítása, hanem egy nagyon izgalmas hatás megalkotása volt a célunk. Egy olyan, teljes mértékben a cselekményre fókuszáló és azt előtérbe helyező háttér elkészítése, ami éppen filmbeillő részletességével segíti a darabot. Ha kell, egy pillanat alatt megnyílik a szereplők lába alatt a talaj, vagy egy szellőtől megremegnek a fák levelei, de a rendező, Aczél András kérésére lesz néhány olyan pillanat is, mikor a művész és a háttér között jön létre valamilyen kisebb interakció.” – mondta a világítás– és látványtervező.

“Mindvégig figyeltünk arra, hogy a fontos események, a fő áriák alatt ne vonjuk el a figyelmet az énekesekről, hiszen itt mégiscsak a zenéjé a főszerep, a zeneiség a legerősebb lenyomat, ami köré mi a látványvilágot megteremtettük” – tette hozzá a produkció kreatív tanácsadója, Dobó Kata.

“Teodóra kért fel, mert nagyon tetszett neki a mozifilmjeim ízlés- és látványvilága, és ezt a Verdi operát a megszokottól elrugaszkodva, egy kicsit filmesebb, látványosabb formában szerette volna prezentálni. Ez egy nagy találkozás volt, az egész alkotóstábbal hihetetlenül gördülékenyen tudtunk együtt dolgozni, félszavakból is értettük egymást, és én úgy gondolom, a végeredmény önmagáért beszél majd. Őrületes érzés lehet ennyi ember elé kiállni, már önmagában is van ennek a színpadnak valami földöntúli ereje, varázsa, és ez a különleges vizualitás talán még tovább tudja fokozni ezt! Reméljük a művészek és a nézők is szeretni fogják, amit megálmodtunk!”