dissolutionem panopticon
MOME diákjainak kiállítása
Margitszigeti Színház – Víztorony
kiállító művészek
Elod Janky
Kiss Balázs Ágoston
Metzing Eszter
Sarfenstein Ditta
Szeli Kamilla
artwork
Ahmad Samer Badaro
Megnyitó I.
2024. október 24. csütörtök 18:00
Zene
Abd.fx – Badaro – The Stanley Maneuver
Belépőjegy
6 éves korig INGYENES!
6 éves kortól 3000.- Ft / fő
Megnyitó II.
2024. október 24. csütörtök 20:30
Zene
Abd.fx – Badaro – The Stanley Maneuver
Belépőjegy
6 éves korig INGYENES!
6 éves kortól 3000.- Ft / fő
A megnyitón alkalmanként max. 35 fő vehet részt!
A kiállítás megtekinthető
2024. október 25 – október 31. között.
hétfő: zárva
kedd-péntek: 12:00 – 18:00
szombat-vasárnap: 10:00 – 18:00
Belépőjegy
6 éves korig INGYENES!
6 éves kortól 1000.- Ft / fő
Záróesemény I.
2024. október 31. csütörtök 18:00
Zene
Alley catss – Hanussen – Icia65
Belépőjegy
6 éves korig INGYENES!
6 éves kortól 3000.- Ft / fő
Záróesemény II.
2024. október 31. csütörtök 20:30
Zene
Alley catss – Hanussen – Icia65
Belépőjegy
6 éves korig INGYENES!
6 éves kortól 3000.- Ft / fő
A záróeseményen alkalmanként max. 35 fő vehet részt!
Budapest Kártya felmutatásával ingyenesen látogatható!
A belépőjegyre kedvezmény nem vehető igénybe!
Csoportos látogatás előre egyeztetett időpontban lehetséges!
>> dialektika << főnév
1. (filozófia) Az a tudományos módszer, amely a természet és társadalom jelenségeit összefüggésükben vizsgálja, azokat örökös mozgásban és változásban levőnek tekinti, s a fejlődést e folyamatban rejlő erők kölcsönhatásából magyarázza. Hegel felfogása szerint az eszme megismerésének az a módszere, amely a különböző fogalmakban rejlő ellentétek felismerése és magasabb rendű egyesítése, feloldása útján halad célja felé.
A Bentham féle Panopticon, mint épület-modell, a modern társadalom többszintű fegyelmező rendszerének megtestesítője, melynek célja a(z elképzelt) rend és kontroll fenntartása, eszköze pedig a láthatóvá tett állandó megfigyelés.. Mindez az építészeti rend Foucault-nál már teljességgel internalizált, a hatalom (az Egész) velünk született logikájának elnyomó- elsöprő hatására minden egyén már magát figyeli meg, ezzel megalkotva a társadalom feletti ellenőrzés eddigi legszorosabb rendszerét*.
Talán csak a művészet képes fenntartani azon pozícióját, melyben képes kritikusan szembenézni a fennálló társadalmi rendszerekkel és meghaladni a valóság elnyomó struktúráit. Autonóm tereket hoz létre, melyekben a status quo megkérdőjeleződik** és melyek által ezen esztétika és érzékelés a gondolkodásunkat is alakítja.
A Víztoronyban a szintetikus anyagok organikus életformák mimikrijén keresztül teszik láthatóvá a megfigyelés és a performativitás természetét. De képesek vagyunk elképzelni egy alternatív létformát, ahol az emberi civilizáció megfigyelési intézményei nem hatalomgyakorló gépezetek?
Reméljük a Víztorony most új perspektívával, de minimum jobb kilátásokkal bír számunkra, melyek segítségével lépésről- lépésre*** talán újra tudjuk értelmezni a pozícióinkat.
*>>performativitás & krónikus online jelenlét<<
** >>szubverzió<<
***>>dissilutionem<<