Les Ballets de Monte-Carlo:
Rómeó és Júlia
koreográfia: Jean-Christophe Maillot
klasszikus balett 3 felvonásban
William Shakespeare azonos című műve alapján
2016. augusztus 5. (péntek) 20.00
Margitszigeti Szabadtéri Színpad
(2 óra 30 perc, 1 szünettel)
Zene: Szergej Prokofjev
Díszlet: Ernest Pignon-Ernest
Jelmez: Jerome Kaplan
Fény: Dominique Drillot
Koreográfus-igazgató: Jean-Christophe Maillot
Ősbemutató: a Les Ballets de Monte-Carlo előadásában, a Monte-Carlo Operában, 1996. december 23.
Rómeó: Stephan BOURGOND
Lőrinc barát: Alexis OLIVEIRA
A két szolga: Julien GUÉRIN és Daniele DELVECCHIO
Lady Capulet: BARABÁS Marianna
Dajka: Anne-Laure SEILLAN
Tybalt: Gabriele CORRADO
Mercutio: Christian TWORZYANSKI
Benvolio: Michaël GRÜNECKER
Páris: Jaeyong AN
Róza: Candela EBBESENA Montague-k:
Alessandra TOGNOLONI
Gaëlle RIOU
Frances MURPHY
Taisha BARTON-ROWLEDGE
Katrin SCHRADER
Koen HAVENITH
Le WANG
Mikio KATO
Leart DURAKU
A Capuletek:
Elena MARZANO
Beatriz UHALTE
Sivan BLITZOVA
Liisa HÄMÄLÄINEN
Lucas THREEFOOT
Edgar CASTILLO
Edoardo BORIANI
Aurélien ALBERGE
A Monte-Carlo Balettet 1985-ben alapította édesanyja, Grace Kelly amerikai színésznő kívánságát beteljesítve Caroline hercegnő, III. Reiner, Monte-Carlo hercegének lánya, azzal a szándékkal, hogy Monaco magas színvonalú, egyszerre klasszikus és újító szellemiségű balett-hagyományát újjáélessze.
A 20. század első felében Monte-Carlo volt a székhelye Szergej Gyagilev világhírű, iskolateremtő Orosz Balett társulatának, majd a mester halála után az örökös bezárásokkal küzdő utódjának, a Monte-carlói Orosz Balettnek. S bár a jelenlegi társulat nem jogutódja a legendás együtteseknek, azok művészi szellemiségéből, megújulásra képes frissességéből, valamint a klasszikus balett technikájának világszintű professzionalizmusából sokat örökölt.
Gyagilev a 20. század legnagyobb hatású balett-társulatát hozta létre, előadásai – olyan újító művészek közreműködésével, mint Picasso, Matisse, Coco Chanel, vagy a zeneszerzők közül Sztravinszkij, Debussy és Prokofjev – világszerte hatalmas szenzációnak számítottak, amelyek teljességében frissítették fel a táncművészetet. A Monte-Carlo Balett sok szempontból követi, és meg is haladja a hagyományt: a klasszikus balett 21. századi formanyelvét teremtve meg.